+45 27171023

FÅ INTERAKTIVE RAPPORTER & PANELER

Overskuelige Rapporter

Der udarbejdes overskuelige marketing rapporter til dig. Rapporterne er ikke som Analytics standard rapporter. De er tilpasset til dit behov og din kunnen. Vi tilbyder også en video brugsvejledning, samt instruktion om deling af dine rapporter/paneler.

Hvis du ser dine rapporter på mobilenheder kan du justere opsætningen, så den passer til den mindre bredde eller portrætretningen på en mobil skærm.

Datarapport design 

Du kan designe dine egne sider med oversigtskort, tabeller diagrammer ved at anvende træk og slip og efterfølgende indstille de valgte tabbeller til at vise de ønskede datavisninger, der er interessante for virksomheden.

Oversigt over brugerens enheder

Rapporterne viser data fra desktop-, mobil- eller tablet-enheder? 

Atlanti Atlantico Visninger af trafik i rapporter Google Analytics og Google Adwords webdevelopment SEO ADWORDS kontakt os moedelokale i 7800 Skive Denmark
Atlanti Atlantico Visninger af trafik i rapporter Google Analytics og Google Adwords webdevelopment SEO ADWORDS kontakt os moedelokale i 7800 Skive Denmark

Google Data Studio kan indhente data fra disse tjenester uden tredieparts værktøjer

Der er også muligt at anvende tredieparts værktøjer, så kan der hente data fra flere hundrede tjenester rundt i verden.

Google datastudio funktioner

Dataforbindelser

Forbind data til rapporter fra databaser som Google Sheets, Google Analytics og Analytics 360, AdWords, DoubleClick og YouTube-kanaler.

Datatransformation

Opret dimensioner og beregninger for at rydde op i og transformere dine data uden at skulle opdatere dine rådata. Funktioner giver et stort udvalg af matematiske strenge, samt dato og andre funktioner til at omdanne dine data til mere nyttige værdier og beregninger.

Datavisualisering

Vælg mellem et bredt udvalg af diagrammer, grafer og visualiseringer, der er tilgængelige for at bringe dine data til liv. Disse omfatter tidsserier, stregdiagrammer, cirkeldiagrammer, tabeller, varmekort, geokort, scorecards, scatterdiagrammer, punktdiagrammer og områdediagrammer. Hver visualisering har indbyggede sammenligningsfunktioner, der gør det nemt at se ændringerne i forskellige dataperiode dele over en valgt periode.

Rapport tilpassing

Google Data Studio giver dig mulighed for, at tilpasse alle aspekter af dine rapporter og datapaneler for, at gøre dem til dine egne. Tilføj logoer og ikoner, ændre baggrunds-, udfyldnings-, linjestrukturer og tekstfarver, og vælg fra en række skrifttyper, linjestile og objektegenskaber for at gøre dine data brugbare rapporter. Indsæt dynamiske kontroller for at give seerne mulighed for at interagere og udforske data i realtid. (dato vælger, enheder, alder, køn og mange flere)

Deling og samarbejde

Google Data Studio kan deles på samme måde som andre google tjenester. Datapanelet er bygget med den samme teknologi, der ligger til grund for populære G Suite-produkter som Docs, Sheets og Slides, hvilket betyder, at du får mulighed for at bestemme hvem der får adgang til dine rapporter. Giv enkeltpersoner eller grupper, inden for og uden for dit firma, ret til at redigere eller se med et par klik. 
Real-time samarbejde giver flere holdkammerater mulighed for at redigere en enkelt rapport på samme tid.

Skabeloner

Med et bibliotek med mange rapportskabeloner at vælge imellem, disse kan også downloaes og du kan komme i gang i løbet af få minutter. Du skal blot logge ind i Google og forbinde dine datakilder og tilpasse design og style, så de passer til dit behov.
Administrer brugere
Du bestemmer hvem der får adgang til Data Studio. Ved hjælp af Google Drive-teknologi kan du nemt administrere alle dine brugere og deres adgangsniveau – give personer eller grupper ret til at oprette, redigere eller se

Få det store overblik over dine data

Når du anvender dine rapportpaneler til det sporede data fra Google Analytics, adwords eller andre datakilder. Har det, det formål at skabe et stort overblik over alle dine data. 

Endvidere er der her du kan trække de vigtige data ud, og vise dem i diagrammer, grafer og tabeller m.m, så du nemt og hurtig kan anvende eller dele vigtige informationer i din virksomhed, eller eksternt.

Anvendelse af data & konverteringsstrategier

Målsætning & Strategier

Rapportpaneler er visualisering af virksomhedens data. I får mulighed for at analysere og måle hvor godt I klarer jer. I kan se om I er på rette vej i forhold til jeres målsætninger og strategier. 

Data forvandles til strategier

Efterfølgende forvandles jeres data til nye beslutninger, som strategier for nye eller eksisterende segmenter, brugervenlighed eller andet. 

Mål på data og udarbejd strategier (splittest)

For at måle på brugervenlighed oprettes en A-B splittest. Splittesten er to kopier af de(n) samme webside(r). Hvor I ønsker at kunden skal foretage den ønskede handling. Her ændres, på funktioner, tekster, billeder, informationer m.m. re-designes for, at teste om denne strategi giver flere konverteringer for virksomheden.

Vigtig at kigge på priser, målgruppe, geografi og konkurrenter

Virker denne handling ikke, så kigges der videre på andre mulige strategier, som priser, målgrupper, geografi, og konkurrenter. 

Priserne kan sammenlignes med konkurenternes priser m.m. Det kan være at I kan få en bedre pris fra leverandørerne, ved at købe mere eller lave bindende aftaler over længere tid, eller lave en bedre branding af jeres produkter.

Er dette ejhellere den rette strategi, så kigges der på målgruppens alder, køn m.m. om dette kan optimeres ved at henvende sig direkte til målgruppen med tekster og billeder der rammer segmentet. Eller om der er områder man har overset rent geografisk, der kan forbedre konverteringerne på websiden.

Et kig på Adwords

Der kan også kigges på Adwords om den er optimeret rigtig. Er der anvendt de mest optimale indstillinger på annoncerne i de forskellige områder. Eller anvendes de rigtige Kampagner, Annoncegrupper, Annoncer og udvidelser, Landingssider, Søgeord, Målgrupper, Demografi, Placeringer, Klik priser, Geografiske områder, Annonceplanlægning, Enheder eller Avancerede budjusteringer.

Vi hjælper dig gerne videre så din konverteringer kan stige.

 

Få et indblik i de mest relevante brugere

Segmentering

I kan hurtigt finde ud af hvordan jeres mest relevante segmenter opfører sig på jeres webside. Her kigger I på deres adfærd. Ved at anvende disse interaktive rapporter, der henter data fra Analytics eller Adwords eller sociale medier. Her vises en visuel præsentation af virksomhedens nøgletal.

Rapportering

KPI rapportering (Key performance indicator)
De fleste virksomheder arbejder med en række nøgletal for at følge virksomhedens strategi og nå de fastsatte målsætninger (X)

Ved at samle og visualisere virksomhedens nøgletal ét sted, får I med et enkelt klik tallene serveret i realtid. Med KPI rapportpaneler  kan I f.eks. hente og samle data fra: Analytics, Adwords, Google Search Console, YouTube Kanal raport, YouTube Analytics, Google Sheets – CSV fra Facebook – og andre sociale medier. Og finde de mest relevante brugere.

Vi hjælper med opsætning, og vejledning m.m. hvis der er brug for det.

 

Kontakt os

  • +45 27 17 10 23