FÅ INTERAKTIVE RAPPORTER & PANELER
Overskuelige Rapporter
Der udarbejdes overskuelige rapporter til dig. Rapporterne er ikke som Analytics’ standard rapporter. De er tilpasset til dit behov og dine evner. Vi tilbyder også en video brugsvejledning, samt instruktion om deling af dine rapporter/paneler.
Hvis du ser dine rapporter på mobilenheder kan du justere opsætningen, så den passer til den mindre bredde eller portrætretningen på en mobil skærm.
Datarapport design
Du kan designe dine egne sider med oversigtskort, tabeller og diagrammer, ved at anvende træk og slip. Efterfølgende kan de valgte tabeller indstilles til at vise ønskede datavisninger, der er interessante for virksomheden.
Oversigt over brugerens enheder
Rapporterne viser information fra alle enheder. Det vil sige at computer, mobil og tablet enheder bliver allesammen vist.


Google Data Studio kan indhente data fra disse tjenester uden tredieparts værktøjer
Det er også muligt at anvende tredjeparts værktøjer, så er det muligt at hente data fra flere hundrede tjenester rundt i verden.
Google datastudio funktioner
Dataforbindelser
Forbind data til rapporter fra databaser som Google Sheets, Google Analytics, Analytics 360, AdWords, DoubleClick og YouTube-kanaler.
Datatransformation
Opret dimensioner og beregninger for at rydde op i, og transformere dine data uden at skulle opdatere dine rådata. Funktioner giver et stort udvalg af matematiske strenge, samt dato og andre funktioner til at omdanne dine data til mere nyttige værdier og beregninger.
Datavisualisering
Vælg mellem et bredt udvalg af diagrammer, grafer og visualiseringer, der er tilgængelige for at bringe dine data til liv. Disse omfatter tidsserier, stregdiagrammer, cirkeldiagrammer, tabeller, varmekort, geokort, scorecards, scatterdiagrammer, punktdiagrammer og områdediagrammer. Hver visualisering har indbyggede sammenligningsfunktioner, der gør det nemt at se ændringerne i forskellige dataperiode dele over en valgt periode.
Rapport tilpassing
Google Data Studio giver dig mulighed for, at tilpasse alle aspekter af dine rapporter og datapaneler for, at gøre dem til dine egne. Tilføj logoer, ikoner, ændre baggrunds-, udfyldnings-, linjestrukturer og tekstfarver, vælg fra en række skrifttyper, linjestile og objektegenskaber for at gøre dine data brugbare rapporter. Indsæt dynamiske kontroller for at give seerne mulighed for at interagere og udforske data i realtid. (dato vælger, enheder, alder, køn og mange flere.)
Deling og samarbejde
Google Data Studio kan deles på samme måde som andre google tjenester. Datapanelet er bygget med den samme teknologi, der ligger til grund for populære G Suite-produkter som Docs, Sheets og Slides, hvilket betyder, at du får mulighed for at bestemme hvem der får adgang til dine rapporter. Giv enkeltpersoner eller grupper, indenfor og udenfor dit firma, ret til at redigere eller se med, ved hjælp af et par klik.
Real-time samarbejde giver flere kollegaer mulighed for at redigere en enkelt rapport på samme tid.
Skabeloner
Google giver dig et bibliotek med mange rapportskabeloner at vælge imellem, disse kan også downloades så du kan komme i gang i løbet af få minutter. Du skal blot logge ind på din Google-konti og forbinde dine datakilder samt tilpasse design og style, så de passer til dit behov.
Administrer brugere
Få det store overblik over dine data
Når du anvender dine rapportpaneler til det sporede data fra Google Analytics, Adwords eller andre datakilder. Har det formålet at skabe et overblik over alle dine data.
Endvidere er det her du kan trække de vigtige data ud, og vise dem i diagrammer, grafer og tabeller m.m, så du nemt og hurtig kan anvende eller dele vigtige informationer i din virksomhed, eller eksternt.
Anvendelse af data & konverteringsstrategier
Målsætning & Strategier
Rapportpaneler er visualisering af virksomhedens data. I får mulighed for at analysere og måle hvor godt I klarer jer, for at se om I er på rette vej i forhold til jeres målsætninger og strategier.
Data forvandles til strategier
Efterfølgende forvandles jeres data til nye beslutninger, som strategier for nye eller eksisterende segmenter og brugervenlighed.
Mål på data og udarbejd strategier (splittest)
For at måle på brugervenlighed oprettes en A-B splittest. Splittesten er to kopier af de samme websider, hvor I ønsker at kunden skal foretage den ønskede handling. Her ændres på funktioner, tekster, billeder, informationer og optimeres for, at teste om denne strategi giver flere konverteringer for virksomheden.
Vigtigt at kigge på priser, målgruppe, geografi og konkurrenter
Virker denne handling ikke, så kigges der videre på andre mulige strategier, som priser, målgrupper, geografi, og konkurrenter.
Priserne kan sammenlignes med konkurrenternes priser. Det kan være at I kan få en bedre pris fra leverandørerne, ved at købe mere eller lave bindende aftaler over længere tid, eller optimere branding af jeres produkter.
Virker dette heller ikke, så kigges der på målgruppens alder, køn osv. og om disse kan optimeres ved at henvende sig direkte til målgruppen med tekster og billeder der rammer segmentet. Eller om der er områder man har overset rent geografisk, der kan forbedre konverteringerne på websiden.
Et kig på Adwords
Der kan også kigges på Adwords om den er optimeret rigtig. Er der anvendt de mest optimale indstillinger på annoncerne i de forskellige områder. Eller anvendes de rigtige Kampagner, Annoncegrupper, Annoncer og udvidelser, Landingssider, Søgeord, Målgrupper, Demografi, Placeringer, Klik priser, Geografiske områder, Annonceplanlægning, Enheder eller Avancerede budjusteringer.
Hvis du har spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte os!
Få et indblik i de mest relevante brugere
Segmentering
I kan hurtigt finde ud af hvordan jeres mest relevante segmenter opfører sig på jeres webside. Her ser vi deres adfærd, ved at anvende disse interaktive rapporter, der henter data fra Analytics, Adwords eller sociale medier. Her vises en visuel præsentation af virksomhedens nøgletal.
Rapportering
KPI rapportering (Key performance indicator)
De fleste virksomheder arbejder med en række nøgletal for at følge virksomhedens strategi, og nå de fastsatte målsætninger.
Ved at samle og visualisere virksomhedens nøgletal et sted, får I med et enkelt klik tallene serveret i realtid. Med KPI rapportpaneler kan I f.eks. hente og samle data fra: Analytics, Adwords, Google Search Console, YouTube Kanal rapport, YouTube Analytics, Google Sheets – CSV fra Facebook – samt andre sociale medier og derefter finde de mest relevante brugere.
Vi hjælper med opsætning, og vejledning m.m. hvis der er brug for det.