+45 27171023

Få en komplet ADWORDS løsning

Du kan læse om hvordan vi kan spare dig for mange penge, ved at du anvender en professionel Adwords ekspert. Se punkter med links nedenfor. Punkterne uddybes længere nede på siden.

 

 Det er rimelig simpelt at opsætte, Adwords med Annoncer og kampagner, klik priser med mere. Men at finde og placere de rigtige søgeord, de rigtige steder, og at opsætte den tekniske del, det er tit det der afskrækker en nybegynder, da en stor del af Adwords kronerne går tabt, grundet manglende ekspertviden.

 Det er vigtig at man som kunde ved, hvordan man skal anvende Adwords effektivt, for ikke at spilde sine Adwords penge væk.

Vi nævner nedenfor nogle af de vigtige ting man skal have kendskab til som Adwords ekspert. For at få succes med Adwords.

 

Konverteringssporing

Adwordsbrugere der anvender større summer penge, bruger altid konverteringssporing. Vi synes det er vildt, at alle, der bruger penge i AdWords, ikke aktiverer konverteringssporing. De største Adwords annoncører rundt i verden bruger mere end 300.000 DKK pr. måned på Adwords. 

Vi har et andet Adwordsforbrug her i DK. Alligevel skal vi tænke på, at få det så billigt som muligt og samtidig skabe så høj en annonce værdi for virksomheden.  Her er vi gode til at hjælpe dig med at anvende dine Adwords kroner effektivt. 

Vi opsætter dine annoncer til konverterings-sporing, så vi kan se hvad der sker efter hvert enkelte klik på din annonce /og på din webside. Hvad er det der skaber omsætning, eller hvad skal der til for, at din omsætning stiger.

Splittest af flere destinations sider

Splittesting A – B Ved anvendelse af et større antal af Adwords annoncer og flere tilbud til dine brugere. Er det mest optimale at anvende flere destinationsider. 

Det skyldes, at dine kunder/ målgruppe vil reagere meget bedre på specifikke skræddersyede sider, der matcher den enkelte annonce. Hvis du sender alt din trafik til en generisk destinationsside (eller værre, kun til et par sider på din hjemmeside!), bliver de forvirrede og springer fra. Efter at have trykket på annoncen. 

Vi hjælper dig med at undgå alle disse fejl. Top forbrugerne af AdWords annoncer, der kun har en landingside er kun på 4%, og de små Adwords forbrugere er på 26% der kun har en landingside. Vi laver gerne splittes for dig så du finder den mest konverterende side.

Optimering af Adwords annoncerne (så de passer til destinationssiderne)

Testsiderne skal optimeres Det er vigtig at anvende flere sider. Et for at sikre flere variationer, og to for  A og B teste sidernes konvertering skyld, det vil sige at du skifte imellem forskellige sider med samme produkter, men med andre tekster og opsætninger af design, som knapper og farver, og prisernes størrelse samt billeder på produkter med mere.

Hvordan skal splittest siderne optimeres. Splittes siderne skal først og fremmest optimeres for søgeord og tekster. 

Sørg for at anvende de søgeord, der findes i dine produkttekster, som beskriver dit produkt best. Anvendes der for mange variationer af mulige søgeord kan dette medføre en masse trafik, som ikke vil konvertere alligevel. 

Dette skyldes at dine søgeord delvist ikke er beskrivende nok for produktet eller delvis forkerte, og henvender sig til det forkerte segment.  At betale for overflødige klik er spild af dit budget. 

Vi anbefaler at tildele mere end halvdelen, af dit budget på topkonverterende søgeord i stedet for. Du skal også sørge for, at de tilbud (annoncer), du linker folk til, er virkelig overbevisende. F.eks. et bedre tilbud kan øge dine konverterings frekvenser meget mere end at optimere knapper.

Konverterings frekvensen optimeres

Højere konverterings frekvens kan fås uden at bruge flere annonce kroner. Det koster arbejdstimer for at spare på annonce kronerne, men det betaler sig på længere sigt.

Den gennemsnitlige klik-til-konverteringsfrekvens for vores største-annoncører i Adwords er 10,5%, og de små-annoncører er den gennemsnitlige konverterings rate 9,0%. Det lyder ikke som den store forskel, men det betyder, at de får 17% flere konverteringer ud af det samme antal klik uden at skulle bruge mere penge på  flere klik

Når det er på tide, at adressere dine destinationssider, skal dit mål være at sikre en positiv, brugbar og hurtig oplevelse for de besøgende. Du kan gøre dette ved at:

  • Skrive overbevisende overskrifter (ligesom i dine annoncer!)
  • Brug af kortfattet, og målrettet indhold på dit website.
  • Test for at afdække den mest iøjnefaldende, lokkende CTA (Call to action) på dansk (at få brugeren til at foretage den ønskede handling) for at få dit tilbud.
  • Design og brugervenlighed (gør rejsen fra annonce til køb så glidningsfri som muligt)
  • Et hurtig loadende, mobilvenligt design.
  • Avanceret klasse: Prøv at påvirke dine læsere på et følelsesmæssigt niveau.

Vi har nu nævnt nogle af de vigtige elementer, hvis man selv vil i gang med at arbejde med Adwords. Det er ikke en nem opgave, men kan lade sig gøre hvis du bruger rigtig mange timer på nette for at lære det.

Hvis du selv vil slippe for, at opsætte dine Adwords kampagner. Hjælper vi dig gerne. i gang med at få trafik og konverteringer.

Nedbringnin af klikpriser

 At have en super høj CTR (click through rate) betyder i sidste ende, at dine annoncer appellerer til det du tilbyder dine kunder (produkter m.m.), og Google elsker det. At få komplette fremmede til at klikke på dine annoncer er delvis kunst, og delvis videnskab. Som du måske har gættet, har top-annoncørerne tendens til at ramme begge sider af CTR-mønten og rende med de fleste kunder.

Kort fortalt, så er en højere klikpris ikke løsningen, hvis dine annoncer ikke er optimeret til din målgruppe, her tænkes på maks niveau.  Så du kan se, at hvis dine annoncer optimeres, så det svarer til det brugeren leder efter. Giver det højest CTR selv om din budpris er mindre end hos de store annoncører.

Dette kræver en del arbejde og det er her vi hjælper dig for at holde priserne nede og konverteringen oppe.

 

Optimere konvertering med annonce udvidelser

Annonce udvidelser skaber højere konvertering

Hvad hvis jeg fortalte dig, at der er en ekstremt nem, helt GRATIS måde at hæve klikfrekvensen på dine annoncer uden, at du er nødt til at være kreativ? Metoden er annonceudvidelser.

Hvor top-forbrugerne har i gennemsnit 31 annonceudvidelser for hver tekstannonce i deres konti, har lavforbrugerene en tendens til at operere med en til en.

Forudsat at dine annoncer vises i de tre øverste positioner, er der et dusin udvidelser, du kan bruge til at øge både værdi og annonceejendom (og det inkluderer ikke engang de automatiske udvidelser, som Google ikke vil give bort til dig, bare fordi du fortjener det). 

Hvis du er en enkeltmandsvirksomhed, er rutineoptimering og annonce skrivning tidskrævende nok, at bekymre sig om valgfri annonceudvidelser føles sandsynligvis som spild af tid. 

Jeg forsikrer dig, det er det ikke. Afhængigt af, hvilken af de omtalte annonceudvidelser. Har du chancen for at forbedre din klikfrekvens seks gange. 

Hvorfor? Fordi i samklang med den yderligere værdi og de oplysninger, de giver dine kunder skubber annonceudvidelser også din konkurrents annoncer og organiske noteringer længere nede i søgeresultaterne

Optimering af de negative søgeord

 Negative søgeord sparer dig for masser af penge.

De store Adwords annoncører anvender flere negative søgeord. Negative søgeord er offensiv linje for enhver velfungerende AdWords-konto.

Du ved måske at de findes, men du gør ikke brug af dem. Hvis du synes at anvende de perfekte søgeord (med høj relevans, med god søgevolume og de er synlige i søgeresultaterne) Men du synes ikke at få de konverteringer, der får din virksomhed til at vækste, så er det på tide at du opretter negative søgeord.

Hvis du ikke anvender de negative søgeord, vises dine annoncer for brugere der søger på andre ting end det du tilbyder. Hvis et af deres ord i søgeteksten kan forbindes med et af din udvalgte søgeord til dine annoncer.

Hvis du ikke anvender de negative søgeord, så bliver din Adwordskonto drænet.  Og det resulterer i, at der ikke er penge på det månedlige budget til de søgeord, som skulle have fanget den rigtige målgruppe.

Husk også at en overdrevent forbrug negative søgeord, hæmmer også din evne til at findes i de relevante søgninger.

Kontakt os

  • +45 27 17 10 23