Få en komplet ADWORDS løsning

Du kan læse om hvordan du kan spare penge, og arbejdstimer, når man anvender en professionel Adwords ekspert. Se punkter med links nedenfor. Punkterne uddybes længere nede på siden.

 

Det er rimelig simpelt at opsætte Adwords med annoncer, kampagner og klikpriser. At finde de rigtige søgeord de rigtige steder, samt at opsætte den tekniske del, er tit det der afskrækker nybegyndere, da en stor del af Adwords kronerne går tabt, grundet manglende ekspertviden.

Vi nævner nedenfor nogle af de vigtige ting man skal have kendskab til som Adwords ekspert. For at få succes med Adwords.

 

Konverteringssporing

Adwordsbrugere der anvender større summer penge, bruger altid konverterings-sporing. Konverteringssporing er et gratis program som viser hvad dine besøgende gør efter at de har klikket på dine annoncer. Når en kunde har gjort noget som du syntes der er værdifuldt, såsom at købe noget eller ringe til firmaet så kalder vi dette for en Konvertering.  Vi synes det er vildt, at alle, der bruger penge i Adwords, ikke aktiverer konverterings-sporing. De største Adwords annoncører rundt i verden bruger mere end 300.000 DKK pr. måned på Adwords. 

Vi har et mindre Adwordsforbrug her i DK. Alligevel skal vi tænke på, at få det så billigt som muligt, og samtidig skabe så høj en annonce værdi for virksomheden. Vi kan kontaktes for at hjælpe hvis i sidder med problemer indenfor Adwords. 

Vi opsætter gerne dine annoncer til konverterings-sporing. På den måde kan du følge med hvad der foregår i processen for en mulig kunde og hvad der sker inde på din hjemmeside.

Split-test af flere destinations sider

En Split-test kan også kaldes A/B test. Ved anvendelse af et større antal af Adwords annoncer og flere tilbud til dine brugere, er det mest optimale at anvende flere destinationsider. 

Det skyldes, at dine kunder/ målgruppe vil reagere meget bedre på specifikke skræddersyede sider, der matcher den enkelte annonce. Hvis du sender alt din trafik til en generisk destinationsside (eller værre, kun til et par sider på din hjemmeside!), bliver de forvirrede og springer fra, efter at have trykket på annoncen. 

Top forbrugerne af AdWords annoncer, der har én landingside er kun på 4%, og de små Adwords forbrugere er på 26%. Vi laver gerne split-test for dig så du finder den mest konverterende side.

Optimering af Adwords annoncerne (så de passer til destinationssiderne)

Testsiderne skal optimeres, da det er vigtig at anvende flere sider. Et for at sikre flere variationer, og to for A/B teste sidernes konvertering. Det betyder at du skifter imellem forskellige sider med samme produkter, men skifter tekster og opsætninger af design, såsom knapper og farver, prisernes størrelse, samt billeder på produkter.

Hvordan skal split-test siderne optimeres? Siderne skal først og fremmest optimeres for søgeord og tekster. 

Sørg for at anvende de søgeord, der findes i dine produkttekster, som beskriver dit produkt bedst. Anvendes der for mange variationer af mulige søgeord kan dette medføre en masse trafik, som ikke vil konvertere alligevel. 

Dette skyldes at dine søgeord delvist ikke er beskrivende nok for produktet eller delvis forkerte, og henvender sig til de forkerte søgninger. At betale for overflødige klik er spild af dit budget. 

Vi anbefaler at tildele mere end halvdelen, af dit budget på topkonverterende søgeord i stedet for. Du skal sørge for, at de tilbud (annoncer), du linker folk til, er overbevisende for eksempel et bedre tilbud kan øge dine konverterings frekvenser meget mere end at optimere knapper.

Konverterings frekvensen optimeres

Højere konverterings frekvens kan fås uden at bruge flere annonce kroner. Det koster arbejdstimer for at spare på annonce kronerne, men det betaler sig på længere sigt.

Den gennemsnitlige klik-til-konverteringsfrekvens fra vores største-annoncører i Adwords er 10,5%, og de små-annoncører er den gennemsnitlige konverterings rate 9,0%. Det lyder ikke som den store forskel, men det betyder, at de får 17% flere konverteringer ud af det samme antal klik uden at skulle bruge mere penge på flere klik.

Når det er tid til at adressere dine destinationssider, skal dit mål være at sikre en positiv, brugbar og hurtig oplevelse for de besøgende. Du kan gøre dette ved at:

  • Skrive overbevisende overskrifter (ligesom i dine annoncer!)
  • Brug af kortfattet, og målrettet indhold på dit website.
  • Test for at afdække den mest iøjnefaldende, lokkende CTA (Call to action) på dansk (at få brugeren til at foretage den ønskede handling) for at få dit tilbud.
  • Design og brugervenlighed (gør rejsen fra annonce til køb så glidningsfri som muligt)
  • Et hurtigt loadende, mobilvenligt design.
  • Avanceret klasse: Prøv at påvirke dine læsere på et følelsesmæssigt niveau.

Vi har nu nævnt nogle af de vigtige elementer, hvis man selv vil i gang med at arbejde med Adwords. Det er ikke en nem opgave, men kan lade sig gøre hvis du bruger rigtig mange timer på nettet for at lære det.

Hvis du vil slippe for, at opsætte dine Adwords kampagner. Hjælper vi dig gerne i gang med at få trafik og konverteringer.

Nedbringning af klikpriser

At have en super høj CTR (click through rate) betyder i sidste ende, at dine annoncer appellerer til det du tilbyder dine kunder (produkter m.m.), og Google elsker det. At få fremmede til at klikke på dine annoncer er delvis kunst, og delvis videnskab. Som du måske har gættet, har top-annoncørerne tendens til at ramme begge sider af CTR-mønten og rende med de fleste kunder.

Kort fortalt, så er en højere klikpris ikke løsningen, hvis dine annoncer ikke er optimeret til din målgruppe. Hvis dine annoncer optimeres, så det svarer til det brugeren leder efter, giver det højest CTR selv om din budpris er mindre end hos de store annoncører.

 

Optimere konvertering med annonce udvidelser

Hvad hvis jeg fortalte dig, at der er en ekstremt nem, helt GRATIS måde at hæve klikfrekvensen på dine annoncer uden, at du er nødt til at være kreativ? Metoden er annonceudvidelser.

Top-forbrugerne har i gennemsnit 31 annonceudvidelser for hver tekstannonce i deres konti. Lavforbrugerene har en tendens til at operere med én til én.

Forudsat at dine annoncer vises i de tre øverste positioner, er der et dusin udvidelser, du kan bruge til at øge både værdi og annonce ejendom, (Dette inkluderer ikke de automatiske udvidelser, som Google ikke giver dig). 

Hvis du er en enkeltmandsvirksomhed, er rutineoptimering og annonce skrivning tidskrævende nok, at bekymre sig om, så annonceudvidelser føles som spild af tid. 

Vi forsikrer dig at det er det ikke. Afhængigt af, hvilken af de omtalte annonceudvidelser du gør brug af, har du chancen for at forbedre din klikfrekvens med op til seks gange! 

Hvorfor? Fordi i samklang med den yderligere værdi og de oplysninger, de giver dine kunder, gør de også dine konkurrenters annoncer mindre synlige.

Optimering af de negative søgeord

Negative søgeord er også en chance for at spare på flere penge.

De store Adwords annoncører anvender flere negative søgeord. Negative søgeord er en offensiv linje for enhver velfungerende Adwords-konto.

Du ved måske at de findes, men du gør ikke brug af dem. Hvis du synes at anvende de perfekte søgeord (med høj relevans, god søgevolume og er synlige i søgeresultaterne) men du synes ikke du får de konverteringer, der får din virksomhed til at vokse, så er det på tide at du opretter negative søgeord.

Hvis du ikke anvender negative søgeord, vises dine annoncer for brugere der søger på andre ting end det du tilbyder. Hvis et af deres ord i søgeteksten kan forbindes med et af dine udvalgte søgeord til dine annoncer.

Hvis du ikke anvender de negative søgeord, så bliver din Adwordskonto drænet. Det resulterer i, at der ikke er penge på det månedlige budget til de søgeord, som skulle have fanget den rigtige målgruppe.

Husk også at et overdrevent forbrug af negative søgeord, hæmmer din evne til at findes i de relevante søgninger.